Polish English Russian

Witam na stronie WarsawGuide.com.pl i zapraszam do zapoznania się z ofertą.
Rober Cymborski. Kontakt tel.: 507 100 657 email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

FacebookTwitterRSS Feed
';

Kurjer Warszawski 22.03.1834 Sobota, nr 79

Kareta kompletnie odnowiona, sukno nowe, lakier, brązy, słowem wszystko, resory stalowe, buksy mosiężne, z rekwizytami, iest do sprzedania. Wiadomość u Fabrykanta Powozów Liera, przy ulicy Królewskiej, naprzeciw Saskiego Ogrodu.

Kurjer Warszawski 20.03.1884 Czwartek, nr 80a,b

Fabryka wagonów firmy „Lilpop, Rau i Loewenstein”, ukończyła nowy transport wagonów towarowych dla kolei warszawsko-wiedeńskiej; obstalunki dla drogi dąbrowieckiej już na miejsce wysłane zostały.

„Poniedziałkowanie” jest jedną z najgłówniejszych przyczyn wywołujących u drobnych majstrów w końcu tygodnia dotkliwy „debet”... Choroba ta njczęściej dotyka kunsztmistrzów pocięgla. Mieliśmy właśnie sposobność być świadkami takiego „poniedziałkowania”, które aż środy dosięgło! Rozbawieni majsterkowie odprawiali pielgrzymkę „od rogu do rogu”, przeprowadzani przez żony swoje, napróżno przekładające im potrzeby domu i dzieci...

Część pola mokotowskiego, przylegająca do szosy jerozolimskiej poza obozem gwardji, zajętą została pod urządzenie wojskowych ogrodów warzywnych. Ogrody, te uprawiane przez żołnierzy, będą zasilały prowizją śpiżarnie pułków tam konsystujących. Przed 20-tu laty w tem samem miejscu, oraz we wsi Koło pod Powązkami, istaniały wielkie zakłady ogrodnicze wojskowe, które następnie zwinięte zostały.

Kurjer Warszawski 20.03.1844 Środa, nr 78

Potrzebny iest ZASTĘPCA do WOJSKA będący w wieku popisowym i zaopatrzony w stosowne dowody; interesowany więc może zgłosić się na ulicę Oboźną do domu W. Woelkiego na 2giem piętrze Nro 2766 lit: D, gdzie o warunkach poweźmie wiadomość.

Kurjer Warszawski 20.03.1854 Poniedziałek, nr 76

Od dziś datować będziemy przywrócenie komunikacji, pomiędzy Warszawą a Pragą, a to skutkiem postawienia, zebranego na czas odpływu lodów, mostu na Wiśle. Ważna ta okoliczność, znacznie zapewnie wpłynie i na obniżenie cen niektórych produktów, co nie małą będzie rzeczą dla mieszkańców miasta. Dziś stan wody na Wiśle stóp 11.

Stolica 19.03.1989, nr 12

Wzorowo, lecz nie priorytetowo

Inwestycje tak ważne jak warszawskie metro nie ma do tej pory żadnych priorytetów zaopatrzeniowych. Dotychczas nie odczuwano na budowie braku takich preferencji. Lecz obecnie, gdy wykonywać trzeba już wiele prac bardziej specjalistycznych – trudności zaopatrzeniowe wzrosły. Z materiałami instalacyjno-wykończeniowymi jest na ogół bardzo, bardzo krucho! Generalna Dyrekcja Budowy Metra zaczęły się jednak z tą bolączką borykać jako z nowością... Oby dostawcy mieli wzgląd, że metro to metro!

Nowe druty

Technika światłowodowa miała zrewolucjonizować naszą łączność. Tymczasem wystarczy spróbować w ciągu dnia telefonować np. do Pruszkowa lub Konstancina, czy tylko z Mokotowa na Ursynów, aby do słuchawek płynęły mało melodyjne wiązanki pod paroma adresami. Światłowody ciągle się dobrze zapowiadają. Jedna z zapowiedzi (plotek?) jest informacja, że Państwowe Zakłady Teletransmisyjne w Warszawie zaczną produkować urządzenia pomocnicze dostosowane do światłowodów. Ma powstać ledwie kilkaset kilometrów takich linii. Ciągle zatem będzie – mimo wszystko – łatwiej dojechać z jednego krańca miasta na drugi autobusem, niż skorzystaćz nowoczesnej łączności.

Zadzwoń 507 100 657